ادامه مبحث اثرات مخرب موبایل ................
ايشان اعلام نموده همه ما بايد تلاش کنيم که حتي دانش آموزان دبيرستاني نيز در موقع لزوم از موبايل استفاده کنند.دولت در آينده برنامه جلوگيري خود را ارائه خواهد نمود. يکي از خطرات روز افزون کشور ما زباله هاي کامپيوتري و کيت هاي الکتريکي و موبايل هاي اسقاطي است.متاسفانه اين مقوله کمتر مورد توجه قرار دارد.http://taheriabkenar.persianblog.ir
قانون ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس هند
www.zibaweb.com
يک مقام پليس هند اعلام کرد که نيروهاي پليس براي نظارت بر استفاده دانش آموزان از تلفن همراه و جلوگيري از کاربرد غيراخلاقي موبايل در مدارس اين کشور آماده بکار شده اند.
به گزارش گروه ترجمه "موبنا" به نقل از پايگاه اينترنتي "سايفي" ، "کاران سينها" افزود : با تصويب قانون ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در مدارس توسط دولت،12 تيم پليس براي اجراي اين طرح تجهيز و آماده شده اند.
وي گفت : پليس در مورد دستگيري دانش آموزاني که از دوربين هاي تلفن همراه استفاده غير مجاز مي کنند ،هشدار داده است.
سينها ادامه داد: دولت، قانون ممنوعيت استفاده از تلفن همراه را بدون محدوديت سني براي دانش آموزان به تصويب رسانده است .
با وجود تصويب اين قانون برخي از دانش آموزان فيلم هاي مستهجن را توسط رايانه دانلود کرده و از طريق تلفن همراه در مدارس پخش مي کنند.
به منظور جلوگيري از اشاعه اين فيلم ها و اعمال غير اخلاقي ديگر در محيط هاي آموزشي، پليس هند يک اقدام ضربتي را براي کنترل دانش آموزان آغاز کرده است.
تا کنون يکهزار و 673 مورد فيلم هاي غير اخلاقي از دانش آمزان ضبط شده است.
http://www.njavan.ir/
خبرهايي در اين رابطه (بدون جهت گيري صرفا" جهت اطلاع آورده شده است)
انگلستان :
مدير يک دبيرستان در انگلستان يکي از مشکلات اصلي استفاده از موبايل در مدارس را تقلب و ارسال عکس برگه هاي امتحاني براي بيرون از جلسه و دريافت پاسخ توسط عکس جوابيه اعلام کرد ! http://aftab.ir/
ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در مدارس ايران
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: "دانشآموزان نبايد در مدرسه از تلفن همراه استفاده كنند و در صورت همراه داشتن بايد به مدير مدرسه تحويل دهند."
بهرام محمديان در گفتوگو با فارس افزود: در آئيننامه اجرايي مدارس نيز آمده است، استفاده از هر وسيلهاي كه باعث اختلال در امر آموزش شود در مدارس ممنوع است. وي اضافه كرد: استفاده از اسباب بازيهاي خاص، قلم و كاغذ و وسايل فانتزي از جمله وسايلي است كه همراه داشتن آن توسط دانشآموزان در مدارس ممنوع است.
محمديان اظهار داشت: استفاده از MP3 و MP4 در مدارس در صورتي كه براي استفاده آموزشي باشد، مانعي ندارد كه اين موضوع به تشخيص معلم و مدير مدرسه بستگي دارد.
وي ادامه داد، آئيننامه جديد اجرايي مدارس هم اكنون در كميسيون اساسنامه و مقررات شوراي عالي آموزش و پرورش در دست بررسي است. http://www.winbeta.net/
******************
موبایل اگر زنگ بخورد توقيف ميشود
تلفنهاي همراه دوربين دار براي ما مشكل ايجاد كرده و به عقيده من دانش آموزان در مدرسه نيازي به تلفن همراه ندارند. اين را آقاي دونويش مدير دبيرستان مونتو ميگويد كه از دست دانش آموزانش عصباني است.
او به تازگي با 11 دانش آموز به اتهام ضبط تصاوير غير اخلاقي برخورد كرده است. اكنون دبيرستان او به به فهرست دبيرستانهايي كه استفاده از تلفنهمراه را در در سر كلاس درس ممنوع كردهاند اضافه شده است.
استفاده از تلفن همراه در ايالات متحده نه بر اساس قوانين ايالتي بلكه براساس توافق ميان والدين و مديران مدرسه صورت ميگيرد. به طور مثال پس از آنكه استفاده از تلفن همراه در مدرسه مونتو ممنوع شد دانشآموزان تنها مجازند كه در بيرون فضاي دبيرستان از تلفن همراه استفاده كنند. اين در حالي كه والدين دانشآموزان ميخواهند كه حتما بچه هايشان از تلفن همراه استفاده كنند تا از حال و روز آنها با خبر باشند.
آيپاد، تلفن همراه و وسايل ديجيتالي ممنوع است
در مدرسه مانتين ويو، مسوولان تصميم گرفتند آوردن هرگونه ابزارهاي ديجيتالي را پس از كشف تقلب دانشآموزاني كه فرمولهاي پايهيي را براي ذخيرهسازي روي دستگاههايشان دانلود ميكردند، ممنوع سازند.
شانا كمپ، سخنگوي مشاوران مدارس راهنمايي گفت: ما در مدارس خودمان با چنين مواردي كمتر برخورد ميكنيم اما محدود كردن ابزارهاي ديجيتال در مدارس نيز غيرعادي و عجيب است. متاسفانه اين ممنوعيت در حال تبديل شدن به يك روند ملي است و ما اميدواريم هر بخش براي برخورد با اين ابزارها، سياستهاي داخلي خودش را داشته باشد كه مطمئناً به كاهش مشكلات كمك خواهد كرد.
به گفته كمپ، استفاده از دستگاهها براي تقلب، يك پديدهي كاملاً جديد است و ممكن است براي مديران و معلماني كه از نسلهاي گذشته ميآيند، برخورد با اين موضوع كه تكنولوژي چه كمكهاي مفيدي ميتواند به افراد بكند، كمي سخت باشد. www.zibaweb.com
جونيور دامير، دانشآموز ارشد مدرسه مانتين ويو نيز ميگويد: دانشآموزان از آيپادهاي همخوان با دستگاههاي ضبط صوت استفاده ميكنند و پاسخ تستها را قبلاً ذخيره ميكنند. بعضي ديگر هم نوشتههاي مهم را روي پخشكنندههاي موسيقي ذخيره ميكنند و آنها را در فايلهاي متن شعر يا lyric مخفي ميكنند. در نتيجه يك فايل صوتي مربوط به موسيقي راك آمريكايي، ميتواند پاسخي مربوط به سوالهاي درس تاريخ در مورد راههاي كسب درآمد كنگره آمريكا را داشته باشد!
هنري جونز، معلم يكي از مدارس سنتگابريل كاليفرنيا نيز در طول كلاس خود، آيپاد دانشآموزي را كه پاسخ تمامي تستها، نكات كليدي امتحانات و مفاهيم را در آلبوم موسيقي جوانان خود ذخيره كرده بود، توقيف كرد! مدارس سياتل و واشنگتن نيز استفاده از اين دستگاهها را ممنوع كردهاند. البته اين اقدامات تنها به آمريكا و انگليس ختم نميشود. كالج سنتماري در اونتاريوي كانادا نيز استفاده از تلفنهاي همراه و دستگاههاي پخش ديجيتال را ممنوع كرده است. اين در حالي است كه حتي در دانشگاه تاسماني، همه دايره المعارفهاي الكترونيك، آيپادها و پخشكنندههاي موسيقي ممنوع هستند.متن زير مصاحبه اي است با آقاي علي جاسب، مخترع پارچه ي ضد نفوذ امواج الکترومغناطيسي موبايل در آلمان، که در حال حاضر در ايران مي باشد.
خطرات امواج موبايل براي همه يکسان است يا در گروههاي سني مختلف، زيانهاي متفاوتي دارد؟
يکي از بدترين چيزها براي جنيني که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطيسي موبايل است. بدن جنين هنوز بافت خوب و کاملي را به خود نگرفته و بسيار حساس است. امواج موبايل منجر به کاهش عکسالعمل مولکولي در بدن جنين ميشود.
اين مسأله باعث ضعيف شدن سيستمهاي مختلف بدن ميشود که شايد هنگامي که فرزند به دنيا آمد در آن ديده نشود، ولي پس از سالها بيماريهاي مختلفي خود را نشان دهند. در کشورهاي سوئيس و اتريش به خانوادهها بسيار تأکيد شده که بچههاي زير 16سال اصلاً با موبايل صحبت نکنند.
چرا؟
شما اگر يک سلول را در نظر بگيريد، ديوارهاي آن را احاطه کرده است. سلولهاي مغز بچهها هنوز شکل و ساختار محکمي به خود نگرفتهاند. در واقع تکامل يافته نيستند و ديواره محکمي ندارند. به همين دليل ميزان بيشتري از تشعشعات را از خود عبور ميدهند که باعث اختلالات عصبي در آنها ميشود و مسائلي مانند چشم درد و کم اشتهايي در آنها ديده ميشود.
در کل حدود 58 درصد امواج موبايلها براي کودکان و نوجوانان بيشتر مضر است. علاوه بر آن در برخي کشورهاي اروپايي استفاده از موبايل را در فضاهايي که افراد زيادي تجمع کردهاند، مانند اتوبوس، صحيح نميدانند، زيرا امواج موبايل تنها به شخص استفاده کننده آسيب نميرساند، بلکه نسبت به ميزان فرکانسش افراد را تحت الشعاع قرار ميدهد.